Sunday, January 15, 2006

افسانه تروا

جمعه سيماي جمهوري اسلامي ايران در كمال ناباوري و شعف و شور اينجانب فيلم « تروي » رو پخش كرد و چقدر هم چسبيد. البته قبلا كاملش رو ديده بودم. ولي دوبله اش يه چيز ديگه است.
واقعا اين فيلم محشره.

ازديد من دو تا صحنه فيلم خيلي برجسته است:
به نظر من تاثير گذارترين صحنه فيلم اونجاييه كه هكتور به اشتباه پسر عموي آكيليس رو به جاي اون مي كشه. اون لحظه اي كه در حاليكه پسر جوان گلوش بريده شده بود و داشت عذاب مي كشيد متوجه مي شه كه اون رو اشتباه گرفته و درحاليكه از ديدن اين صحنه متاثر شده بود و براي پايان دادن به اين رنج خلاصش مي كنه.
و قشنگ ترين قسمت فيلم هم نبرد بين آكيليس( يا همون آشيل خودمون ) با هكتور براي گرفتن انتقام پسر عموش بود.

به هر حال ما كه بسي حال كرديم با كيفيت خوب و دوبله اين فيلم. شما رو ديگه نمي دونم.

راستي من نمي دونستم كه " تروي " در واقع همون داستان ايلياد هومره كه اديسه هم ادامه اش هست!!


يه چيز ديگه: من قبلا كه فيلم رو ديده بودم برداشتم اين بود كه دختري كه پسر پادشاه تروي باهاش فرار كرد زن پادشاه يونان بوده در صورتي كه تو دوبله اون رو دختر پادشاه يونان معرفي كرده بودند. يعني من اشتباه متوجه شده بودم؟ يا باز هم دوستان شيرين كاري كرده اند؟

0 Comments:

Post a Comment

<< Home